Piškotki

Na spletni strani uporabljamo piškotke, da izboljšamo vašo uporabniško izkušnjo.

Dovoli piškotke
Več informacij...



Pridelovalci

Pridelovalce zelenjave vabimo, da se pridružijo zadrugam članicam G.I.Z. Slovenska zelenjava.

S tem si lahko pridelovalci pridobite leseno embalažo s subvencioniranim potiskom Sveže in naravno. Poleg tega pa imate s tem tudi možnost predstaviti svojo kmetijo na tej spletni strani - objavite lahko opis kmetije, slike in videoposnetke ter pripomorete k večji prepoznavnosti.

Več informacij o embalaži s subvencioniranim tiskom dobite tukaj, na e-pošti info@gizslovenskazelenjava.si ali pri vaši zadrugi. Za seznam zadrug, ki so članize G.I.Z. Slovenska zelenjava kliknite tukaj.

Dogovor znotraj zelenjavne verige

Vir: KGZS

Končno je po dolgoletnih prizadevanjih dosežen in podpisan dogovor znotraj zelenjavne verige!

V torek, 27. avgusta, so na kmetijsko-živilskem sejmu AGRA v Gornji Radgoni podpisali dogovor o sodelovanju in krepitvi partnerstva v zelenjavni verigi.

S tem podpisom so podpisniki: Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije (KGZS), Zadružna zveza Slovenije, Gospodarska zbornica Slovenije – Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij, Gospodarsko interesno združenje GIZ Slovenska zelenjava, Poslovni sistem Mercator in Engrotuš zaključili dolgotrajni postopek usklajevanja in iskanja skupnih rešitev za večjo spodbudo pridelavi in prodaji slovenske zelenjave.

Predsednik KGZS Cvetko Zupančič je ob podpisu dejal, da dogovor uvaja poštene poslovne odnose med deležniki, ki temeljijo na stalnem spremljanju trga z zelenjavo, in spoštovanju pravil konkurence. »Veseli smo, da je bila zbornica nosilec tega projekta. Hvala vsem, predvsem sodelavki dr. Dušici Majer, in hkrati verjamem, da bo projekt dal prave rezultate.«

Predsednik uprave Poslovnega sistema Mercator Toni Balažič pa je poudaril, da podpis dogovora predstavlja pomemben korak h krepitvi dobrih poslovnih odnosov med Mercatorjem in njegovimi dobavitelji. »Podpis dogovora bo Mercatorju zagotavljal redno oskrbo s slovensko zelenjavo. Prek jasnega označevanja in zagotavljanja sledljivosti porekla bo Mercatorjevim kupcem zagotovljena preglednost porekla njegove ponudbe slovenske zelenjave. S stalnim nadzorom in jasno opredeljenimi merili prevzemanja zelenjave bo tudi zagotovljena kakovost Mercatorjeve ponudbe slovenske zelenjave.«

Generalni direktor Skupine Tuš Ivo Švrljuga je poudaril: »Kot odgovoren slovenski trgovec v Tušu že več let izpostavljeno podpiramo slovenske ponudnike in zagotavljamo večjo prisotnost slovenskih izdelkov na naših policah. Poleg projekta Spoštujmo slovensko, ki smo ga zasnovali sami, pa vedno pozdravljamo in se z veseljem pridružimo tudi drugim pobudam, ki krepijo partnerstva v slovenskem gospodarstvu in prinašajo koristi za vse – tudi za našega kupca, ki bo lahko vedno izbral svež, varen in kakovosten slovenski izdelkov.«

Predsednica GZS – Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij Anka Miklavič Lipušček pa je omenila: »Podpis Dogovora o sodelovanju in krepitvi partnerstva v zelenjavni verigi pomeni začetek našega skupnega dela. Potrošnika je treba obvestiti, da je tisto, kar pride od blizu, najboljše. S tem, ko kupuješ naše proizvode, si kupuješ tudi del zdravja.«

O pomenu in namenu podpisa dogovora pa je spregovoril Jure Vončina, direktor Kmetijske zadruge Krka in predsednik zelenjavne verige: "S podpisom dogovora smo vsi deležniki in podpisniki pokazali voljo, da si želimo dvigniti raven samooskrbe z zelenjavo in omogočiti neposrednemu proizvajalcu, da pridela kvalitetno zelenjavo, ki bo na razpolago potrošniku po konkurenčnih cenah. Z dejanji po podpisu bomo pokazali, ali smo kos izzivom, ki jih pred nas postavlja pridelovalec in potrošnik."

Podpis dogovora je pozdravila tudi državna sekretarka na ministrstvu za kmetijstvo in okolje Tanja Strniša: »Danes je pomemben dan za vse, še posebno za potrošnike, saj bodo imeli možnost najti na policah slovensko zelenjavo. To je resnično dobra popotnica za razvoj panoge in popotnica za nov podpis prihodnjega dogovora, kako skupaj v projekt promocije slovenske zelenjave.« Minister za kmetijstvo in okolje mag. Dejan Židan pa je pozdravil idejo in podpis dogovora, saj podpira takšen način sodelovanja znotraj panoge.

Namen podpisa dogovora o sodelovanju in krepitvi partnerstva v zelenjavni verigi je urediti odnose med deležniki zelenjavne verige. Dogovor temelji na enakopravnosti pogodbenih strank, vzpostavitvi organizirane pridelave in trženja slovenske zelenjave, zagotovitvi »slovenske police« v trgovinah, zagotovitvi prepoznavnosti shem kakovosti, po katerih je slovenska zelenjava pridelana (integrirana, ekološka, pridelki višje kakovosti idr.) ter enotnosti in prepoznavnosti embalaže, v kateri bo samo slovenska zelenjava. Pomemben del dogovora je tudi optimalno zagotavljanje sledljivosti zelenjave od pridelave do končnega potrošnika.

Pridelava in prodaja zelenjave

Vir: Kmečki glas, 17.4.2013. Avtorji: Ana Ogorelec, specialistka za vrtnarstvo / mag. Vesna Velikonja, specialistka za agrarno ekonomijo / KGZS - Zavod Ljubljana

V sedanjem času se srečujemo z veliko mastne, sladke in s konzervansi obdelane hrane. Strokovnjaki pa vedno večji poudarek dajejo na uživanju sadja in zelenjave, saj vsebujeta malo kalorij, veliko vode ter ogromno mineralov in vitaminov. Tako pri nas, kot tudi drugje v svetu pa se srečujemo z veliko nezdrave hrane, kar povzroča, da je prebivalstvo podvrženo modernim boleznim. Vendar pa ugotavljamo, da je delež doma pridelane zelenjave manjši od potreb po takem pridelku, kar potrjuje podatek, da doma pridelamo le 30% zelenjave.  Razlog za tako nizko samooskrbo je predvsem v zahtevni tehnologiji pridelave in trženja takih izdelkov. Če želi imeti pridelovalec zelenjave uspeh, mora le ta imeti zelo dobro znanje , veliko spretnosti pri trženju in zelo dobre živce. Tukaj lahko vidimo kako pomembno je trženje. Večji in zainteresirani pridelovalci zelenjave bodo s časom prešli v sistem prodaje grosistom. Še boljše pa bi bilo, če bi se pridelovalci povezali med seboj. Ena izmed možnosti je povezava z zadrugami, katere potem oskrbujejo grosiste. Na začetku sezone zadruge naredijo načrt odkupa zelenjave ter s pridelovalci sklenejo dogovor o vrsti in količini zelenjave.  Prodaja na veletržnici je primerna le za večje pridelovalce, kateri imajo stalne, kakovostne in visoke pridelke zelenjave. Če želijo pridelke prodati doma in v tujini morajo imeti dobre tržne spretnosti in poznati morajo poslovno politiko.  Direktna prodaja je prodaja končnemu kupcu. Tak način je v času krize zelo dobra odločitev. Primerna je za manjše pridelovalce, ki morajo imeti veliko artiklov, da so kupcem zanimivi. Vendar je za tak način proizvoda pridelka potrebno veliko rečnega dela. Ker je to direktna prodaja morajo biti  prodajalci pridelka komunikativni in imeti veselje do dela. Takšna prodaja je primerna tudi če pri pridelavi sodeluje več rodov. Takšne kmetije so v današnjih časih najbolj prilagodljive in dohodkovno najmanj ranljive.

Zanimivo pa je, da se uspešnost pridelave zelenjave meri le s prodano zelenjavo. Velik problem pa je, da je dosti zelenjave hitro pokvarljive in taka ne ustreza standardom kakovosti, katero si želi kupec.  Veliko pa je odvisno od sreče ali se bo prodalo ves izdelek ali ne.  Zelenjava, ki je manj kakovostna je uporabna samo za zeleno gnojenje ali za v kompost.

 

facebook | twitter | youtube | apycom

© 2013 - GIZ slovenska zelenjava - Vse pravice pridržane.